loading...
هیچی به هیچی
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
قوانین 0 840 iman_00
ایمان بازدید : 79 سه شنبه 25 مهر 1391 نظرات (0)
سلطان مسابقات مشت «بي‌رحم!»
قتلگاه تازه‌واردان
عنوان: Tekken Tag Tournament 2

پلتفرم: Xbox360، PS3، WiiU، Arcade

ناشر: Namco Bandai Games

سازنده: Namco Bandai Games

سبك: مبارزه‌اي

امتياز:8

 .....>

پيش از هر سخني بد نيست، يك مسأله را روشن ‌كنيم. اگر بخواهيم بر اساس لطف اين بازي به كاربرها نمره بدهيم، حتي نمره سه هم از سرش زياد است! هر تازه‌ واردي كه براي اولين بار يكي از عناوين مبارزه‌اي «نامكو بانداي» (چه سري تكن و چه سري Soul Calibur) را امتحان و در حالت داستاني آن پيشروي كند، با رسيدن به رئيس انتهايي، با ما هم‌عقيده خواهد بود.

اين نسخه هم از اين قاعده مستثنا نيست، اما اگر بخواهيم بر مبناي ارائه فني و وفاي به عهد به بازيكنان حرفه‌اي و دوستداران قديمي اين عنوان امتياز بدهيم، حتي 9 هم براي آن كم است! هر كسي كه يكي از قسمت‌هاي اين بازي را تجربه كرده باشد، خوب مي‌داند چرا بايد آن را يك سر و گردن بالاتر از همقطارانش قرار داد. در حالي كه رقباي آن، مانند Street Fighter و Dead or Alive از تعداد فنون نسبتا محدودي بهره مي‌برند، تكن با حدود صد فن مختلف براي هر كاراكتر، يل اين سبك از بازي‌ها به حساب مي‌آيد. در حالي كه بسياري از بازي‌ها به سوي ساده‌شدن پيش رفته‌اند (نسخه‌هاي قديمي مبارز خياباني را با عناوين امروزي آن مقايسه كنيد) تكن به هواداراني كه با آن بزرگ شده‌اند، وفادار مانده و هنوز هم چالش‌برانگيزترين سيستم يك بازي مبارزه‌اي را ارائه مي‌كند. قطعا براي امثال ما كه بايد هر هفته در دنياي يك بازي تازه، زندگي بگذرانيم تا چند سطري براي شما بنويسيم، به دست آوردن چنين عنواني مشكل خواهد بود.

داستان نسخه جديد همان ماجراهاي پيشين را دنبال مي‌كند. مسابقه‌اي تازه برگزار شده كه براي دومين بار به صورت دو نفره به اجرا درمي‌آيد. همه قهرمانان و ضدقهرمان‌هاي داستان با اهداف خاص خود به ميدان پا مي‌گذارند و مبارزات آغاز مي‌شود.

يك خبر خيلي خوش براي دوستان عاشق CG داريم. دموهاي انتهايي كاراكترها دوباره در اين قسمت به كار گرفته شده و مي‌توانيد پس از هر بار اتمام بازي، خود را به يك انيميشن زيبا مهمان كنيد. اين قسمت از نظر زيبايي حرف ندارد. كاراكترها به زيبايي تمام طراحي شده‌ است.

انيميشن‌ها واقعا زيبا و ديدني كار شده‌ است. يكي از مواردي كه همان ابتدا جلب توجه مي‌كند، محل‌هاي رزم است كه اغلب خارق‌العاده طراحي شده ‌است. مكان‌هايي مانند جشن كريسمس، كنسرت اسپانيش يا دو قسمت مبارزه با رئيس نهايي، اوج هنر و خلاقيت سازندگان را به نمايش مي‌گذارد. در مبارزات، عوامل محيطي اثرگذار است.

اگر در گل و لاي مبارزه كنيد، لباس كاراكتر شما كثيف مي‌شود. اگر زير پايتان آب باشد، لباسش خيس مي‌شود و به همين ترتيب هريك از مراحل مبارزه ويژگي‌هاي منحصر به فردي دارد. در برخي با كوفتن حريف به زمين، زير پا خالي شده به سالن ديگري پا مي‌گذاريد. برخي ديگر امكان پرتاب حريف از روي بالكن و ادامه در طبقه زيرين را دارد و... همه اينها عمق و تنوع بيشتري به اين قسمت از بازي بخشيده‌ است.

گيم‌پلي سري بازي‌هاي تكن از همان ابتدا بي‌نقص و فوق‌العاده بود. سازندگان از زمان PS2 به بعد سعي در بهبود آن كرده و در اين نسل شاهد اوج آن هستيم. ديگر فن زدن به آن سادگي قديم نيست و بايد هر كاراكتر را زير و رو بشناسيد تا بتوانيد در ميان مبارزات داغ بازي گليم خود را از آب بيرون بكشيد. البته شناخت تمام كاراكترها ضرري ندارد و عقل حكم مي‌كند كم‌و‌بيش با نحوه مبارزه هركدام آشنا باشيد تا بتوانيد بموقع از خود دفاع كنيد. زماني اين را درك مي‌كنيد كه با يك حريف سمج دست و پنجه نرم كرده و با كمبوهاي زنجيري آن آشنا شويد.

كمبوهايي كه گاهي تا 20 حركت هم مي‌رسد و اگر بموقع جاخالي ندهيد تا انتهاي ضربات دشمن خود را آسيب‌پذير و شكننده خواهيد يافت. سازندگان براي رهايي از اين مشكل، نكاتي را انديشيده‌اند. حالت Practice مانند گذشته وجود دارد تا در آنجا مهارت‌هاي خود را تمرين كنيد، منتها دو ويژگي به آن اضافه شده است؛ يكي «تمرين دفاعي» كه اجازه مي‌دهد حركاتي را براي حريف خود تنظيم و سپس مقابل آنها دفاع كنيد و ديگري حالت Positioning كه توسط آن مي‌توانيد محل ايستادن خود و حريف را تغيير دهيد و حملات محيطي را تمرين كنيد. مانند گذشته يك حالت داستاني مجزا در بازي قرار داده شده است. در اين حالت نقش «كام بات» يك ربات رزمي را به عهده مي‌گيريد و بايد طي مراحلي، انواع فنون پايه و حياتي بازي را ياد بگيريد. اين تلاش‌ها به ساده‌تر‌كردن يادگيري بازي كمك مي‌كند؛ اما تمام مشكلات را از بين نمي‌برد.

پس از هر مسابقه مبلغي ارز به شما تعلق مي‌گيرد كه از آن مي‌توانيد براي خريد لباس‌هاي تازه (و در مواردي سلاح‌هايي كه مي‌توانيد در مبارزات از آنها استفاده كنيد) براي كاراكتر خود بهره بگيريد. حالت Ghost Battle هم همان حالتي است كه در اين نسل جاي Arcade را گرفته بود.

در اين بخش هرقدر دوست داشته باشيد مي‌توانيد با رقبا دست و پنجه نرم كرده و ارز جمع كنيد. اما مي‌رسيم به مهم‌ترين ويژگي اين قسمت از سري بازي... براي دومين بار در تمام سري، مي‌توانيد با دو يار همزمان به زمين برويد و بين آنها سوئيچ كنيد. اين سوئيچ‌كردن هم در حالت ايستا قابل انجام است و هم در ميان سالتوها و فنون زمين به هوا و هوا به زمين. هوا به زمين‌ها حريف را از هوا قاپيده و به زمين مي‌كوبند. سپس فرصت ادامه كمبو ميسر مي‌شود؛ اما اگر در ميانه حركت، دكمه تگ را نگه داريد، يارتان دخالت كرده و ضرباتي بيرحمانه به حريف وارد مي‌آورد.

خط سلامت كاراكترها به يكدگير پيوند دارد. وقتي يكي صدمه مي‌بيند، قسمتي از خط سلامت او قرمز مي‌شود كه به معناي قابل احيا بودن است. اگر بموقع سوئيچ كند، مي‌تواند با نفسي تازه‌تر به بازي برگردد. اما اگر اوضاع بيش از حد بحراني بود، با زدن دكمه‌هاي مربوط، مي‌تواند در ازاي قرباني‌كردن سلامت قابل بازيابي، يار خود را با يك حركت تهاجمي به ميدان فرا بخواند. در نهايت اين‌كه اگر PS3 داريد كه خوش به حالتان، اما اگر با X360 بازي مي‌كنيد، خود را براي بيرحمانه‌ترين شكست‌ها آماده كنيد؛ زيرا آن‌طور كه برمي‌آيد، اين قسمت از بازي، از آنالوگ پشتيباني نمي‌كند!


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 4
  • بازدید کلی : 22,337